NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI V 4., 5. IN 6. RAZREDU

KAJ SO NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI?

Predstavljajo razširjeni del programa OŠ, pri katerem lahko učenci po svojih željah, zanimanjih in zmožnostih izberejo določne predmete iz nabora, ki je predpisan. Izbirajo lahko med naslednjimi predmeti:

  • Drugi tuj jezik (nemščina) – 2 uri tedensko
  • Šport – 1 ura tedensko
  • Umetnost – 1 ura tedensko
  • Tehnika – 1 ura tedensko

Učenec lahko izbere največ 2 uri neobveznih izbirnih predmetov tedensko ali 1 uro ali pa predmeta sploh ne izbere. Na podlagi prijav bomo oblikovali največ 2 skupini neobveznih izbirnih predmetov. Skupina se bo oblikovala, če bo za predmet vpisanih najmanj 12 učencev.

Postopek izbire

  • maj – anketa o NIP za učence
  • junij – usklajevanje, premiki učencev pri razvrstitvi in dokončno oblikovanje skupin

Opisi izbirnih predmetov

Nemščina

Nemščina je namenjena učencem od 4. do 6. razreda v obsegu 2 ur tedensko, predvsem pa učencem, ki jih učenje jezikov veseli. K nemščini se lahko priključijo učenci, ki se bodo z jezikom srečali prvič in tudi učenci, ki so z jezikom že bili v stiku. Pri predmetu je učenec ocenjen.

Pouk neobveznega izbirnega predmeta bo potekal na zabaven in sproščen način. Obravnavali bomo teme iz vsakdanjega življenja na zelo preprost in igriv način:

· naučili se bodo pozdraviti, voščiti, šteti,

 · opisati sebe in svojo družino, svojo hišo,

·  opisovali bodo živali, govorili o šoli, prostem času, prehrani in zdravju,  televiziji,

· spoznavali navade in običaje nemško govorečih držav.

· Jezik bomo spoznavali skozi zgodbice, pesmi, uganke …,

· pogovarjali se bomo: igra vlog, dialogi …,

· igrali se bomo različne igre in se pri tem učili besed.

Učenci pri pouku skozi igro usvajajo vse štiri jezikovne spretnosti: poslušanje, govorjenje, branje in pisanje, pri čemer sta na začetku v ospredju bolj poslušanje in govorjenje. Pri pisanju se omejimo na tvorjenje preprostega besedila na podlagi vzorca. Teme, ki se obravnavajo, so vsakdanje.

Umetnost

Predmet je namenjen vsem likovnim ustvarjalcem, ki jih zanima likovna umetnost ter radi likovno ustvarjajo.

Predmet je namenjen sproščujočemu ustvarjanju s prepletom različnih umetniških področij, igre, kiparstva, videa, slike, grafike …. Zastavljene cilje bomo dosegali z aktivnostmi, ki bodo prilagojene zmožnostim in interesom učencev. Spoznavali bomo zgodovino likovne umetnosti in življenja posameznih umetnikov, uporabljali različne materiale in tehnike ustvarjanja ter se učili likovno izražati. Odkrivali bomo pozitiven odnos do umetnosti in kulture. Z likovnimi izdelki bomo sodelovali na likovnih natečajih in urejali šolsko okolje.

Tehnika

Predmet je namenjen učencem za poglabljanje, razširjanje in nadgradnjo predmeta naravoslovje in tehnika.

Omogoča pridobitev poglobljenega znanja s področja tehnike in povezavo z drugimi predmetnimi področji. Razširja osnovna spoznanja o tehnoloških lastnostih posameznih gradiv in praktična znanja, spretnosti in delovne navade pri uporabi orodja, pripomočkov, strojev in naprav za oblikovanje in obdelavo različnih gradiv. Procesno zasnovan pouk spodbuja celovit razvoj umskih, senzoričnih in psihofizičnih sposobnosti ter oblikovanje  socialnih vrednot. Oblikuje pozitiven odnos do tehnike.

Pri predmetu tehnika bomo obravnavali naslednje vsebine: papirna gradiva, les, umetne snovi, konstrukcije, obdelavo tekstila, kamnoseštvo, elektrotehniko, lončarstvo, kovinarstvo …

Šport


V današnjem času, ki ga označujejo čedalje manjša gibalna dejavnost, nezdrave prehranjevalne
navade in specifični, večkrat rizični načini preživljanja prostega časa, ima športna dejavnost v šoli
poseben pomen za zdrav razvoj odraščajočih učencev.
Neobvezni izbirni predmet šport zato vključuje predvsem tiste vsebine, ki učinkovito vplivajo na
telesni in gibalni razvoj učencev, spodbujajo njihovo ustvarjalnost, hkrati pa so z vidika športno rekreativnih učinkov pomembne za kakovostno preživljanje prostega časa v vseh življenjskih
obdobjih.
Neobvezni izbirni predmet šport, namenjen učencem drugega obdobja, vključuje vsebine, ki morajo
biti prisotne v vsakodnevni športni vadbi učencev, in številne nove vsebine, ki jih ni v rednem
programu predmeta šport:

  • teki,
  • dejavnosti na snegu,
  • aerobika,
  • igre z loparji,
  • žogarija,
  • ravnotežne vaje,
  • plavanje,
  • ples,
  • hokej,
  • zadevanje tarč,
  • rolanje,
  • skoki,
  • nordijska hoja,
  • kolesarjenje,
  • cirkuške spretnosti,
  • akrobatika,
  • plezanje,
  • borilne igre.
(Skupno 71 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost